هلال احمر

هلال احمر خدمتگزار مردم

هلال احمر

هلال احمر خدمتگزار مردم

رئیس سازمان امداد و نجات کشور در گفت‌وگو با فارس:
خودروهای جدید نجات 15 اسفند رونمایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: خودروهای جدید نجات سازمان امداد و نجات کشور در نخستین همایش تندیس فداکاری رونمایی می‌شود.


احمد اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس "توانا "، با اشاره به اینکه نخستین همایش بزرگ تندیس فداکاری هلال‌احمر با هدف ترویج فرهنگ ایثارگری و کمک به همنوع روز شنبه 15 اسفند در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، گفت: در این همایش از برگزیدگان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از سراسر کشور نیز تجلیل و قدردانی می‌شود.
وی اظهار داشت: در نخستین همایش بزرگ تندیس فداکاری جمعیت هلال‌احمر از 30 پایگاه امداد و نجات برتر کشور تقدیر خواهد شد و به 15 نفر از برگزیدگان امدادی کشور نیز تندیس فداکاری اهداء می‌شود.

*رونمایی خودروهای جدید نجات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر

وی افزود: در نخستین همایش تندیس فداکاری سازمان امداد و نجات کشور از خودروهای جدید نجات جمعیت هلال‌احمر که با تلاش مهندسان داخلی برای کمک‌رسانی بیشتر و ارتقاء توانایی امدادگران در سوانح ساخته شده است، رونمایی می‌شود.
وی گفت: فعالیت‌های این خودروهای نجات برای جاده‌ها، مکان‌های متعدد بحران و در نهایت فعالیت‌های تخصصی سوانح تعریف شده است.
اسفندیاری بیان داشت: خودروهای نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی برخوردار بوده که مهمترین ویژگی آن در عملیات‌های جست‌وجو و نجات صورت می‌پذیرد.
رئیس سازمان امداد و نجات کشور تأکید کرد: خودروهای نجات سازمان امداد و نجات کشور در 2 نوع A,B تولید شده است.
اسفندیاری به حضور نفراتی از مجموع تمام پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر از سراسر کشور خبر داد و گفت: برای برگزاری نخستین همایش بزرگ تندیس فداکاری جمعیت هلال‌احمر تعدادی از وزراء، مسئولان ارشد نظام و مدیران مرتبط با حوزه امدادی کشور نیز برای حضور دعوت شده است.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با فارس:
ظرفیت آمبولانس و خودروهای پشتیبانی هلال‌احمر افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از افزایش ظرفیت آمبولانس و خودروهای پشتیبانی این جمعیت جهت ارتقای توان امدادی به حادثه دیدگان کشور خبر داد.

احمد اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر جهت ارتقاء تجهیزات امدادی گفت: به زودی بیش از 600 دستگاه آمبولانس جدید، خودروی پشتیبانی و خودروی نجات در بین استان‌ها توزیع خواهد شد که خودروهای نجات تیپ 1 و 2 نیز توسط کارشناسان سازمان امداد و نجات طراحی شده است.
اسفندیاری بیان کرد: آمبولانس‌ها و خودروهای پشتیبانی هلال‌احمر نیز در حال حاضر خریداری و وارد کشور شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه 170 هزار نفر در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی امداد و نجات که شامل دوره‌های کمک‌های اولیه، امداد در کوهستان، سیلاب و آوار برداری را فرا گرفته‌اند، افزود: امسال یکصد دستگاه خودروی پشتیبانی، 179 دستگاه خودروی نجات، 46 دستگاه خودرو‌های حمل و نقل سنگین و تخصصی و 215 دستگاه آمبولانس به استان‌ها تحویل شده است.
اسفندیاری اظهار داشت: آموزش امداد و نجات یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های این سازمان به ویژه در زمان‌های غیر بحرانی محسوب می‌شود و هدف از آن ارتقاء سطح آمادگی ملی، افزایش آگاهی عمومی از سوانح و همچنین توان افزائی نیروهای همکار با جمعیت هلال‌احمر در امر پاسخگویی به سوانح است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های مختلفی در سطوح مختلف پیش بینی شده تا با نیاز سنجی واحدهای آموزشی در سراسر کشور به مرحله اجرا در خواهد آمد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد